perjantai 1. maaliskuuta 2019

Kevät mietteissä

Talvi tuntuu taittuvan pikku hiljaa kevääseen ja ajatukset käväisevät tuon tuostakin tulevassa kesässä. Kevät tuo tullessaan uusia asioita ja juuri nyt elämmekin aika jännittävää viikkoa... Tapahtuu asioita joiden eteen olemme tehneet kovasti töitä. On ollut hetkiä, kun on käyty pohjalla ja mistään ei ole tullut mitään ja on meinannut loppua usko kaikkeen. Jokin on kuitenkin sitkeästi pitänyt unelmia elossa niinäkin hetkinä ja nyt tuntuu, että se sitkeys jollain lailla palkitaan. Parin viikon aikana on tapahtunut paljon hyviä asioita ja se saa tietysti unelmat elämään mielessä entistä vahvempina.

Tässä on tämä alkuvuosi ollut myös melkoista itsetutkiskelun aikaa. On tullut mietittyä monenlaisia asioita ja ne ovat herättäneet minussa tunteita laidasta laitaan. Välillä olen möyrinyt pohjamudissa ajatusteni kanssa. Olen penkonut mieleni syövereitä ja kääntänyt kiviä mieltä askarruttaneiden asioiden suhteen. Hetkittäin se on vetänyt mielen synkäksi, mutta tiedän että ilman tuota kaikkea ajatukseni eivät olisi kirkastuneet. Olen saanut vastauksia ja oivaltanut monta asiaa. Sen kautta olen saanut vahvuutta ja voimaa siihen kuka olen ja mitä elämältä haluan. Minusta on ihan terveellistä tutkiskella välillä itseään ja omia ajatuksiaan tarkemmin. Se ei ole aina helppoa, mutta eihän elämä aina muutenkaan ole. Se on osa ihmisyyttä. Minulla on vahva tunne, että olen tällä hetkellä sellaisen polun alussa josta olen unelmoinut ja olen siitä hyvin, hyvin kiitollinen.

Katselin tätä kaunista maisemaa Wanhan Tietolan portailta ja väkisinkin tuli mieleen laulun sanat "Maailma on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille..."

Kevät kun tuntuu tuovan mukanaan kaikenlaista ja olevan muutoksen aikaa monessakin asiassa, niin tuon itsetutkistelun tuloksena olen pohtinut mm. sitä että alkaisin kertomaan Wanhan Tietolan ja samalla meidän perheen elämästä enemmän ja tarkemmin. Ja ehkäpä nimenomaan videon muodossa. Ajatus houkuttaa minua kovasti, mutta luulen että minun täytyy vielä hetki kerätä rohkeutta siihen. En ole koskaan ollut sellainen ihminen joka tykkää kovasti olla esillä, mutta nyt on jotenkin sellainen olo että olisi kiva avata muille ihmisille meidän elämää ja yrityksen juttuja videokuvan avulla. Vaikka tiedä häntä kiinnostaisiko se ketään...ei vaan, minulle on ihan myös ehdotettu sitä ja lupasin harkita vakavasti asiaa. Juttuahan toki riittäisi niin töistä kuin elämästä muutenkin täällä Wanhan Tietolan seinien sisällä!

Tämä testiversio pääsi omaan kahvipöytään
Selma 3v. ja Hilma 8v. olivat apulaisina koristelemassa Runebergin torttuja

Ensi viikolla lapsilla on hiihtoloma ja ajattelimme viettää sen pitkälti perheen kesken, yhdessä aikaa viettäen. Toiveissa on myös, että pääsisimme käymään Kuhmon mummulassa pari yötä. Kyllä tekisi hyvää koko perheelle päästä hetkeksi pois kotoa tutuista arkiympyröistä. Ja onhan se rehellisesti sanoen luksusta näin suurperheen äidille jos pääsee valmiiden lihapatojen ääreen...sehän tuntuu silloin ihan oikeasti lomalta! Toivottavasti hiihtolomamme ja alkava kevät on täynnä iloa, valoa, energiaa, hyvää mieltä ja aurinkoa. Ja sitä samaa toivon myös ihan kaikille muille!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti